Saturday, June 23, 2012

Duyan Ohhhh Duyan

Dah sampai musin durian ni aku xde la kemaruk sangat nk kejar untuk beli.dulu masa ngandungkan si zaim tu aku teringin sangat nk makan tapi masa tu tengah baru lagi kandungan so xleh mkan byak2..terkelip2 jelah aku nengok..
Tahun lepas aku ada jugak beli tapi sekadar untuk makan nak merasa ajelah..ntah kenapa tahun ni bila tengok orang jual duyan tu teringin la pulak kan..aku pon pegi la beli sebiji je..sbb en.suami bukn mkn sgt duyan ni.dapat seulas dua pon jadilah..nk dijadikan cerita bila balik rmh..isinya adalah tersangat tawar dan xrasa apa..last2 aku asingkan isi letak dalam bekas n simpan dalam peti..keesokkan harinya aku buatlah pengat duyan..so bleh la jugak mkn daripada mkn cmtu saje lgsg xde rasa.
Dan kerana xpuas lagi mkn duyan, aku gagahkan jugak pegi beli lagi sebijik..xde bayk2..sebijik pon jadi la..kang beli byk,aku sorg jgk y kene habiskan..so pegi beli la sebijik lagi kt tempat y sama..aku cite la duyan y aku beli sebelum ni tawar sgt2 xrasa apa..last2 pkcik tu kasi free ganti y sebelum ni punye..alhmdulillah rezeki aku..
So aku dh puas mkn duyan..cukuplah untuk tahun ni..insyaallah kalau panjang umor tahun depan plak kita merasa duyan..

No comments: