Tuesday, April 12, 2011

Dengki ke????

Wah tajuk macam best je kan??mklum la dh berdebu blog ni dgn entri xberhapdet..hehe...so ni aku nk vakum skit la kasi clear..sape yang dengki?aku ke? apa ko ingt aku xde keje lain nk dengki2 dengan orang? kalau orang berjaya, aku pon tumpg gembira sama, atleast dia xmenyusahkan org ramai kn..tapi ada jugak orang yang berlagak kaya dan menyusahkan org..sape?? aku ni xde la kaya..sush sgt pon tak jugak..kira alhmdulillah la hidup dalam kesederhanaan macam ni.so org y aku mksudkan buknlah aku..hbs tu sape?? fmily aku?? kalau fmily aku kaya, boleh jgk aku tumpg sng..bukn nk ambil kesmpatan tapi andaikata tgh terdesak boleh la menumpang sekejp kn..tapi fmily aku pon lbh2 kurg aku jgk taraf hidupnya..

Yang aku nk cite ni adalah seorang makhluk Allah yang cukup smpurna sifat luarannya dan juga mulia perwatakannya..aku sndiri pon xsgka dalam ati ada jugak yang agak kurang sempurna barangkali..wallahualam..selalunya org kata nmpk muka gns tp dlm ati ada taman kn..tapi kali ni kisahnya lain skit..aku nk andai lebih2 pon xtau dh ati tu kt dalam bukn aku boleh nmpak kn..kesempurnaan hidup yang Allah dh anugerahkan masih lagi mengintai dan cuba memperkotak katikkan insan disekeliling..aku ni pon buknlah sempurna sangat tapi kalau nak masuk cmpur dalam rumah tangga org mintk maap byk2 tu bukn perangai aku.

Biasanya org kata..bila kita xbahagia..kita pon akan cuba kacau org supaya org pon sama xbahagia mcm kita..tapi alhmdulillah hidup aku bahagia sgt.tambah pulak dengan kehadiran si tembam zaim tu lagi la aku rasa kebahagiaan tu berganda2..so bila dh bahagia..aku xde la nk usik2 atau intai2 rumh tangga org kan..syukur la dengan nikmat yang Allah dh kurniakn kepada kami sekeluarga..

Tapi dalam kebahagiaan yang aku kecapi, masih ada yang iri hati agaknya..aku agk jelah kn..sbb sehingga kini masih mncari salah aku dan mengganggu hidup aku.seingt aku, aku xpnh pulak ganggu hidup dia.mintk tolg dgn dia pon xpnh rasanye..tapi tulah manusia..mane ada yang smpurna kan..

Aku bercerita ni buknlah untuk mengaibkan seseorg tapi untuk memberi peringatan kepada sape2 y baca blog aku ni dan diri aku sndiri bahawa kita ni hidup buknlah selamanya kat dunia ni..dosa yang xsedar pon dh menimbun xkn saje2 nk tambhkn lagi dosa yang disengajakan betul x? kepada yang membuatkan hidup aku agak tak tenteram sejk beberapa minggu y lalu tu, aku harap dia akn berubah..untuk kali ni aku xkn bertindah apa2 sbb aku masih ada akal yang waras untuk menilai semua tu. dan sebagai seorang manusia yang berakal, aku tetp mnjaga maruah kluarga aku jgk..untuk apa y terjadi sblm ni aku maafkn walaupon masih bersisa luka kat ati ni..tapi andaikata berlaku lagi untuk kemudia hari, xmungkin aku akn berdiam diri lagi..aku bertindah pon atas dasar untuk mempertahankan diri.tu je..bukn niat untk berdendam atau membalas atas apa y pnh dilakukn terhadap aku n keluarga aku..

dan kepada sesiapa yang pnh aku lukakan atinya, aku mohon maaf sekiranya ada kesalahan y aku lakukn tu tnpa sedar dan mungkin ianya xdisengajakan..

sekian..

No comments: