Friday, November 12, 2010

Keychain buatan sendiri

Korang pernah nmpk ke bnde alah ni??mungkin ada yang dh selalu tgk dan mungkin jugak ada yang xpernh tengok kn..ini adalah keychain yang aku buat sndiri tau..haha mklumlah time dh xde keje kat umah ni mcm2 la aku pikir nk buat..ni aku belajar dari kawan aku tau..biasanye org buat dan boleh dibuat cenderahati masa mjlis kawin, bertunang, cukur jmbul anak, besday dan mcm2 la..
So klu ada rasa nk order ke, bleh la PM aku..cewah..bisnes ni beb..

Haa..yang ni yang dh siap tau..

Thursday, November 11, 2010

Kuih oh kuih

Kisah kuih ni dh lama sebenarnye..asalnye lps raya aritu aku ada ke kota bharu, kelantan sbb ada kenalan sebelah keluarga en.suami buat knduri kawin ank dia..so balik tu aku ni singgah la beli ubi sbb mak mertua aku pon ada..klu aku sorg mungkin xde nk bnti2 ni agknye..hehe..so klu dh beli tu xkan ko nk biar je kan..aku ada beli labu 2biji tapi bg kat seppu aku sbb aku ni bukn reti nk mask labu ni..setakat kuih ni bleh la..tu pon ntah wape kali duk tnye kat kakak2 aku..hahaha...

Kalau tengok pada aku buat ni mcm org nk berniaga..haha..aku dh siap pack dlm slm bekas kecik2 lagi sbb nnt sng la nk goreng kan..tapi malangnye aku buat dh okey tapi time goreng tu dia mcm hncur skit la..aduih..kecewa la aku kejap tgk hasil kerja y aku buat tu mcm kurang memuaskan..puncanye adalah aku letak tepung sikit sgt..dh mmg aku xtau nk agk perlu letak tepung byk mana..kang klu tersilap ltk byk2 nnt jadi keras mcm kayu plak kan..xpe2..nnt ada masa aku akn cuba lagi..

Tuesday, November 9, 2010

Kilometer Perjalanan

Ini adalah meter yang terdapat pada kereta.cuba korg tgk pada kereta korang..dh smpai tahap ni ke?hehe..ni adalah meter en.suamiku ye..kereta aku masih lagi xsmpai 50ribu kilo.

Dah lama menantikan meter dalam angka sebegini sehingga kitaorg sanggup memberhentikan kereta utk snap gbr tau..kira bersungguh2 jugak la kan..tapi dlm keadaan kilometer mcm ni, korg sndiri pon sndiri mklum la kan..mcm2 masalah n pengalaman yang pernah ditempuhi menerusi kereta ini semasa perjalanannya di atas jln raya..kereta ni baru berusia 5tahun tau..biasanye klu kita tgk kereta yang dh berusia 10tahun dan ke atas pon blum tntu meternye smpai ke tahap ni kan..mmg tuannya kaki jalan ni..hehehe..
Kereta aku nk smpai tahap ni xtau la bila..ntah2 dh ranap dulu kot kete tuh..xpon dh bertukar ke tangan org lain kot masa tuh..wallahualam..hehee..tapi skg mmg kereta aku yang banyk bergerak klu setakat nk berjaln sekitar tmpt tinggal aku nih sbb kereta aku tu park kat luar..so sng, start je terus jln..klu kete yang ada dlm pgr ni nk kete bukan pgrnye dulu..pastu nnt nk kene tutup plak kn..so byk la plak kejenye..so, sndiri maklum la ye..