Wednesday, June 23, 2010

Kehilangan Sesuatu..

Apabila kita kehilangan sesuatu, mmg tidak dapat dinafikan kita tetap akan merasainya..hilang apa??xkisah la hilang barang ke..orang ke..duit ke..jnji apa yang kita miliki sebelum ni dan kini kita kehilangannya..ia tetap dipanggil hilang walau dlm apa jua cara ia menghilang..namun hidup tetap juga perlu diteruskan walaupon dugaan dan rintangan sedia menunggu dihadapan..
Jika ini jalan yang aku pilih, aku tetap kene akur dengan pilihan yang telah aku buat..apa salahnya berkorban demi seseorang yang kita sayang kan..dan orang tu juga telah banyak berkorban untuk kita selama ni..mungkin ni la masanya untuk aku buktikan yang aku tetap akan bersamanya walau apa jua keadaan sekalipon..
Keputusan yang dia buat pasti ada hikmahnya..dia ketua keluarga..jika dia berkata TIDAK..maka mesti ada sebabnya.. aku sebagai salah seorang dibawah tanggungjawabnya akur dengan keputusan yang dibuat..walaupon ada sekelumit dalam hati ini berkata "alahai ruginya.."tapi itu sume hanyalah mainan hati yang sentiasa mencemburui dan cuba menggoda untuk aku menafikan kebenaran yang telah tertulis untukku..
Apa yang perlu aku lakukan kini adalah dengan berdoa agar kami sentiasa dimurahkan rezeki dengan keadaan kami yang bakal menerima orang baru dalam hidup kami tidak lama lagi..kuasa dariNya tiada siapa yang dapat menjangka..jika rezeki yang telah ditakirkan, tiada siapa yang dapat mengahalang dan begitu juga sebaliknya..namun kita sebagai hambaNya hanya perlu berusaha dan selebihnya bertawakal..dan sentiasalah mensyukuri nikmat yang dikurniakan..
to abg : ayu sentiasa akan berada disisi abang walau apa pun rintangan yang kita hadapai..kita akan cuba untuk harungi bersama..ayu terima keputusan yang abg buat..ayu tau abg cuba buat yang terbaik untuk kita..sayang abang..

Friday, June 11, 2010

Majlis Pertunangan

Opss..pembetulan ye..ni bukan pertunangan aku tau..aku xde majlis2 sebegini wktu tu..hehhe...klu korang nk tau sape y bertunang, haaa....ni la orgnye..dua2 pakai purple..yang tengah sarungkan cincin tuh adalah sepupu kepada en suami ye..anaknye lelaki.mjlis ni sebenarnye agk lama dah..masa ni aku pon slim lagi..hihi..
Ni la barisan org tganu yang datang..ada lagi tau tapi ada y duk sibuk mengsnap gmbo..termasuklah en.suami..en suami sibuk duk ambik gbr bini dia je..bertuah punye camera man.hehe..
Kalu korang nk tau..masa ke Perak tu adalah konvoi 5biji kereta hitam..antaranye :
1) WSP **77
2) TA* 353
3) TA* 2999
4) C*E 2999
5) *AY 2999
Tapi xsemua y nmpak dlm gbr ni tau..heheh..
Masa ni dh nk balik..dh selesai mjlis pertunangan..en suami tengah rancak bersembangd engan sepupu sepapatnya..masa tu aku balik terus ke KL dan lps solat mgrb smbung perjalanan ke Dungun.org lain pergi mkn nasi minyak dulu dekat Gunung Rapat..aku g tunjuk jalan je..xjoin pon..cewahhh...mntang2 la tau jln kn..
Ops..tu la ibu mertuaku..siapa y fokus gbr nih??sape lagi klu bukn en suami kn..
Tula alkisahnye klu baru nk menghapdet blog..kisah ni dh lapuk baru nk tunjuk..org tuh dh nk kawin lps raya ni tau..xpelah, nnt dorg lum kwin lagi kn..