Tuesday, March 9, 2010

Persiapan demi persiapan

Kawan2 aku yang lain kawin ramai yang amik cuti smpai 10 ari dan adik ipar aku sendiri cuti smpai akhir bulan masa dia kawin. tapi buat pngetahuan sume, aku cuti 5 ari shaja ye..dan sehari sebelum aku cuti tu masih sempat lagi aku pergi meeting di Penarik, Terengganu.giler letih..ni kat bawah gbr aku pergi htr dan amik brg2 untuk sepupu aku nk masak..semua aku urus sendiri ye..dari beli brg, pilih brg, angkt brg dan hmpir semua kerja yang berkaitan dengan diri aku, adalah aku lakukan sendiri..harap mklum..
Khemah yang siap dipasang..khemah ni pun satu hal..lain y aku booking, lain plak y dorang pasang..dh la masa dorg pasang tu aku xde kat umah..apa lagi..aku call la mintak tukar sepertimana y aku nak..yela, dh aku byr mhl2 ko bg y lebih kurang jerk..mana aku bleh tahan..
Pelamin sebenar bukn y ini ye..aku telah menempah pelamin yang besar tapi ruang rumah yang rendah memksa aku untuk menukar pelamin kepada yang ini..habs impian pelamin idaman aku..:(
dorg sibuk la duk reka nk nmpk pelamin ni cntik..sbb pelamin ni mmg xde dlm gbr pilihan..
dan ini adalah rupa bilik tidoku...simple je ye..sbb bilik aku amtlah sempit..
bunga telur
baju pon aku amik sendiri dan masa tu en. suami sibuk sgt2 dan terpksa kelam kabut test baju..aku jugak y kene g hntr baju kat umah dia..kang xde baju plak en suami aku ni...nsb baik ada saiz tau..bdn tu xde la besar sgt..tapi perut tu yang menonjol..hehehe..
tada...ni la pelamin y dorang mampu buat last minit sbb pelamin ni siap tinggal kurang 24 dari hari persandingan..korang bayangkanlah..cmne aku xcuak..
xpelah..aku dh puas ati la cmni pon..daripada xde pelamin lgsung.hehehe..
Walaupon byk bnde yang aku rncang xberjaya dijalankan seperti y dirancang, tapi aku berpuas ati dengan mjlis yang simple dan meriah ni..dugaan demi dugaan dengan masalah satu persatu menyerah pada aku..aku terima seadanya..sehari sebelum mjlis, aku dikejutkan pulak dengan berita en.suami jatuh dari siling rumah dan agk parah luka yang dialami tapi alhamdulillah dengan semangtnye yang kuat, mjlis masih berjalan seperti biasa..mungkin ada hikmah disebalik semua kejadian ni..harap aku n en. suami akan kekal bahagia sehingga ke akhir hayat..
I LUV U abang..

2 comments:

Anonymous said...

bilik pengantin tu turun temurun tau..kitorg generasi ke 5..heheh

Ayu Zuraida said...

haah..lepas ni sape plak y akan mewarisi..klu dh xde y kawin kt situ, i la org last duk bilik tu..