Wednesday, March 10, 2010

Majlis akad nikah

Majlis akad nikahku berlangsung di Masjid Intan Zaharah, Dungun. majlis bermula kira2 jam 10 pagi wktu tempatan..dan kereta di bawah yang telah dihiasi dengan riben pink pada setiap pintu inilah yang bertanggungjawb membawa aku ke lokasi kejadian.pemandunya adalah pemilik kenderaan ini sendiri iaitu cik mayang kita http://adenium.blogspot.com.
Ketibaan pengantin lelaki dan kaum keluarganya kira2 5-10 minit selepas aku smpai..
pengantin perempuan..ini la aku..hahahaha..
Ditemani oleh mkcik aku..y merupakan org knan dlm mjlis ini..
bersama mkcik dan ibu mertuaku..
penyerahan mas kahwin yang bernilai RM111..
pembatalan air sembahyang dengan penyarungan cincin dari en. suami ke jari manisku..
dan juga rantai..
Kadi yang menikahkan kami..gbr kenangan en suami dan kadi..:)
kini aku telah bergelar puan ayu..peace!!hehe..

Dengan sekali lafaz dari en.suami, maka aku kini telah sah menjadi miliknya.ku doakan agar hubungn antara kami akan berkekalan sehingga ke akhir hayat kami dan harap dijauhkan dari segala perselisihan faham dan juga perkara2 yang tidak diingini antara kami..amin..

luv u, suamiku..

2 comments:

Anonymous said...

tok kadi ini jugek la yg menikahkan kami, yg jabat tgn abgku syg 5thn lps..name nye Hj Wan Ahmad Bin Long..maklang igt ke nama kadi?

Ayu Zuraida said...

ah...mklang bukn kesah pon sape nama kadi..ingt nama suami dh ler..kadi xkn tnye nama dia..:P