Monday, March 8, 2010

Buruh Kasar

Disaat majlis semakin hampir, mmg byk perkara yang perlu dibereskan. tambah plak dengan keadaan rumah pkcik aku yang mana jirannye sedang giat membina rumah baru, jadi bahan binaan banyak tertump di kawasan rumahnye.mau atau x, aku dan kaum kerluarga terdekat terpaksa berganding tenaga untuk memastikan ada ruang untuk dimuatkan khemah pada mjlis nnt.tenaga teman sepejabat juga aku kerahkan untuk membantu..sbb mmg aku kekurangan askar2 yang kuat dan aku merupakan mangsa yang terpaksa turun padang walaupon baru saja menjalani manja diri di spa..cobaannn..
kerja yang bermula dari petang berlarutan sehingga ke magrib dan memakan masa hmpir 3 hari..korang bygkanlah..bukn sng nk alih pasir dan batu yang mneggunung depan rumah tu..
ni pkcik aku yang semakin meningkat usia tapi tetap gigih bg memastikan majlis ni sempurna..tq cok..

korang tgk la sendiri..dari bawah sampai ke atas sume dia buat..kdg2 kesian plak aku tgk..dia pun bukn lelaki normal seperti org lain..tapi hanya dia yang aku ada..

Kesibukan waktu nk kawin mmg xdapat aku lupakan..tmbah plak siang aku terpaksa kerja dan mlm sama2 tolong meme potong bawang..dan balik kerja kene pnjat dinding untuk betulkan langsir..hehe..pengalaman suka duka waktu nk kawin..:)

No comments: