Wednesday, February 3, 2010

Kisah Suatu Hari

Kisah ni betul2 berlaku satu hari suntuk di mana aku ni pagi2 dh bangun sbb plan mmgnk smpai kmpung(negeri sembilan),tu awal2 pagi..so mmg aku la y drive klu tempat tu aku tau sbb nnt klu nk tunjuk kiri kanan kat driver akan jadi leceh..pastu klu silap jln nk pusing balik dh bazir masa..tmbh plak ptg tu mmg dh ada plan ke lain tempat plak..aku masa tu balik dengan meme dan mr.boipren.
Tu sume kisah pagi dan berlarutan smpai ke tghari la..aku smpai umah angah aku kat setiawangsa balik masa tu dlm kul 2lbh klu xsilap..so balik mkn laksa ya along aku buat..sgup tahan lapa xmkn tgh jln sbb nk mkn lksa..kang klu mkn tgha jln nnt dh smpai umah kenyang dh xleh nk mkn..dh rugi..hehe..lps mkn aku kasi rht kejap dh kul 4 tu turun balik g umah mkcik aku plak..kat taman tun n bukit damansara..kali ni si haziq tu pon ikut sama..hajat mmg ada nk ke tempat lain lagi..
Ni sume gmbar masa g cari brg mr.boipren kt the curve..
Masa ni haziq ni ala2 nk demam+ sakit perut tapi nk ikut punye pasal dia buat2 la sihat..aku y asalnye xnk ajk tapi kesian plak dtg kl kali ni mcm kurang plak masa bersama dia..so, ajk jelah..atleast dia pon bleh jln2 jugak..cuma kesian la dia pent ikut berjalan..
Kalau dh jumpa bnde alah ni mmg wajib kene naik la..klu selagi xnaik, selagi tula dia duk tarik tanagn aku ke arah lokasi tu..
patung kat belakang tu aku nmpk dh kecik sgt2 tapi rupanye lagi tinggi dari haziq..hehe..
Tgk la sibuk duk buat gaya mcm2..siap bergaduh dengan budak y keje kedai kasut ni sbb slalu usik dia..haziq ni bukn bole..silap sikit mula la penumbuk dia tu kluar..pklang plak tgh bengang sbb xdapat jam y dia nak..terus xde mood..
jiq n achik..
mklang dan jiq..kat tepi kolam bnti penat jap..
Maklang indu jiq..nnt mklang dtg kl nk bwk jiq g aquaria plak..kita tgk ikan tau..:*

4 comments:

adenium said...

kalau dpt jadik bob the builder... sengeh jer lah sepanjang masa dia...
elehhh kalau takat nak tgk ikan... ikut jer paklang gi pasar.....tak yah gi aquaria pun...

Ayu Zuraida said...

kat pasar xde ikan besar..xde ikan y lalu kat atas kepala..:P

Anonymous said...

maklang, sweater tu sedekah je la kat jiq..lgpun nt manalah tau mklang dah xmuat ke..yela klu ade baby nt...

Ayu Zuraida said...

yela..aritu mklang pjm jiq punye..yan mklang, mklang juk..