Tuesday, December 1, 2009

Pasar Dungun

Aku ni bukn senang nk jejak kaki kat pasar dungun ni..tapi disebabkan sepupu aku ni duk beriya ajk, aku ikut jelah..dh jadi driver dia la katakan..tapi dh umi aku duk pesan beli macam2..tambh lak kakak aku pon pesan ada bnde nk kene beli..aku kene la g jugak..tergelak boiprenku bila aku kata nk g pasar...kuwang hasam tul..ingt aku xpenah g pasar ke sebelum ni??masa arwah ayah aku ada dulu, aku slalu g tau.."jgn pndang ku sebelah mata.."kata anita sarawak dalam lagu seksisnye..hehe..

Orang duk sibuk beli sayur, aku pon sama naik sibuk sanp gmbar..bleh plak cmtu kan..ni la namanye bleh harap..hehe..
Ni kawasan jualan ikan..masa ni ikan dh banyak habis..lagipon time2 hujan y memanjang cmni mmg ikan kurang..ikan dari luar ada la..bukn fresh punye..
Ikan merah ni klu bakar ke..masak tiga rasa ke..stim ke..mesti best giler kn..biasanye abg ipar aku y slalu duk buat..aku tukang rasa samada masin ke x..hehe..
udang..sotong...sume ada..hmmm..yummy..seafood yang slalu membuatkan kulit mukaku menjadi gatal..tapi hakikatnye itulah y aku suka makn..

2 comments:

adenium said...

err.... this statement " tambh lak kakak aku pon pesan ada bnde nk kene beli..aku kene la g jugak" ..not referring to me kan..errr... bukan i kan... hehe

Ayu Zuraida said...

i ada dua kakak..klu u rasa mcm xde pesan pape masa i balik tu, means kakak y sorang lg ler..pesan plak bukn sikit..aduyai..