Saturday, December 19, 2009

Masa Uzur

Ada hikmahnya jugak kepulanganku kali ni..aku rasa mungkin ni la masanya aku nk berbakti kepada orang yang pernah membesarkan aku disaat ketiadaan ibu dan bapaku..mmg aku dah sedia mklum y umi aku ada masuk wad pada minggu sebelum aku balik tu..tapi aku xsempat nak balik jenguk sbb hujung minggu sebelumnya tu aku dah balik dan cuti seminggu.xkan aku nk cuti lagi kan..aku pon buknlh ada banyak cuti pon.baru2 ni aku dapat plak berita yang pkcik aku y sorang ni pon sedang sakit..aku pon xpasti sgt sakit apa sbb dia jenis susah nk cite masalah dia pada orang.tapi dari cerita umi, pkcik aku ni mungkin mngidap lemah jantung.patut la semenjak aku balik ni dia macm xberupaya je..klu dulu dia selalu kehulu kehilir dan solat fardhunya mmg ditunaikan dimasjid..tapi skg dia dh jarang ke masjid..dan klu ada kekuatan baru la dia melangkah ke masjid..klu x, kat umah jelah dia tunaikan solat 5 waktu tu..dan kat rumah pon aku perasan dia asyik baring je..bercakap pon dah kurang..berjalan pon nmpk huyung semacm jerk..aku harap bnde ni xkan berpanjangan..bila aku tau umi aku ni ada appoinment kt spital, aku pon siap2 la nk bawak dia pada keesokkan harinya...tapi korang tau2 jelah aku ni kn sush nk bangun awl2 pagi..klinik kerajaan ni kene beratur awal pagi baru la bleh cepat siap.pastu masa aku bangun tu umi aku ckp no dh panggil..ingtkn aku kene perli..rupa2nya pkcik aku lebih awl dh g spital untuk amik no..so bila aku pegi tu xde la kene tunggu lama..

korang tgk la darah kat atas ni..kesian plak aku tgk umi aku..lebam kat tangn kesan dari amik darah masa kat wad dulu pon belum hilang..last2 masa g spital baru2 ni kene amik lagi 8 botol..mak ai..sayu je aku tgk..kesian plak kat org tua ni..dah la xlarat..mcm2 test yang dia kene buat untuk nk kesan punca jangkitan kuman tu dari mana..ya allah..Kau permudahkanlah segala perjalanan hidup umi dan ayahmanku..

ni la umi aku..asalnya malu nk naik kerusi roda ni..almaklumlah..kengkawan dia sume bleh jalan lagi..lepas pujuk2 dia dgr jugak ckp aku..senang la skit nk kehulu kehilir..tgkla..amik gbr dari depan pon dia xnk..hehe..umi..umi..

3 comments:

Anonymous said...

sama2lah kite sume berdoa agar kite sume d panjangkan umur...d berikan kesihatan dan kesejahteraan hidup sepanjang hayat...
insya allah...

adenium said...

semoga both of them will fully recover soon...
i have no words .. but i do pray for them...

Ayu Zuraida said...

i pon harap cmtu..:(