Tuesday, December 1, 2009

Banjir Di Dungun

Ni la kisah bnjir di kampung aku baru2 ni..aku balik hujan mmg turun xbenti2..sepanjang masa aku kuar rumah tu mesti kene hujan..dah nasib baik la aku xde smpai demam..aku kan baru baik demam..klu demam lagi, teruk ler aku..

ni kat umah sepupu aku sendiri..korang tgk la..aku park kete dalm air..dah xde pilihan..pastu turun kete kene plak harungi air tu untuk masuk dlm umah..ni kira dh kurang sikit la..masa aku g umah dia mlm sebelum tu lagi tunggi airnye..dah mencecah tangga y pertama tu..
Ni adalah antara penempatan di kawasan Paka,Dungun yang dinaiki air..rumah ni nasib baik tinggi...seberang jln dari rumah ni, aku tgh tgk ada bot penyelamat tgh pindahkan mangsa banjir..mcm tgh makan angin lak aku masa tu siap leh tgk suasana pemindahan mangsa banjir..
Kebanyakkan kawasan kat dungun mmg ada air cmni la..atas jln raya dorang mmg ada air..nk xnk korang kene redah jugak..klu xnk, mmg xdapat lalu la..dh xde alternatif lain lagi dah..
Ni la antara kereta2 yang sanggup redah..termasuklah aku ye..hehehe..
Kat tepi pntai ni lagi dasyat..ada jalan y terpaksa ditutup..dan ombak kat pantai ni klu wktu mlm bleh naik smpai ke jln raya..


Pagi2 akan ada la lori yang akan mengalihkan pasir2 yang dibawak ombak pada wktu mlam tu..jln raya tepi pntai ni pon penuh dengan pasir..dan pntai skg semakin depat dengan jalan..klu dulu pntai tu sikit punye jauh dari jalan, tapi skg, duk atas jln tu pon dah terasa betapa dekatnye pntai tu..

No comments: