Monday, September 28, 2009

Raya lagi..

Dengan izin dan rahmatNya kita dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki lagi tahun ni dan masih dapat menyambut hari y mulia ni dengan penuh rasa kesyukuran..Alhaldulillah..
Tahun ni aku beraya di KL pada raya pertama..sbb kakak aku y no2 tu baru pindah umah tahun ni so ni kira tahun pertama dia beraya kat umah baru..dia mintak la aku beraya dengan dia..aku ni ikut je..pastu adik aku lak wat syahdu nangis2 masa ari jumaat sbb aku xlik kmpung..dia kata dia sorg xde adk beradik beraya kat kmpung..aduh, cmne ni??ditelan mati mak, diluah mati bapak..tapi memandangkan tiket aku dah beli..so aku kene la jugak ikut jadual seperti y dah dirancang..

ni adalah sehari sebelum raya..bukan sng nk tgk abg ipar aku cmni tau..biasanye dia dah haziq bkerjasama menyepahkan umah..hehehe..tapi tetiba lak aritu dia rajin, so aku rasa xsalah aku snap gbr dia untuk jadi kenagan suatu ari nnt.hehehe..ampun ye bang..
ni la gaya haziq dipagi raya..hehe..punye la dia xsabar nk kuar, kitaorg ni mcm2 alasan bg xnk bg dia kuar..kang klu kuar dia berlari sana sini habis berpeluh..bukan main lagi dengan tangn cekak kat pinggang..kaki bersilang..macm phlawan melayu jerk..hahha..
ha..ni setelah peluh mula membasahi badannye(haziq tau..bukan aku..)..hehe..
untuk pertama kalinye aku pakai jubah dalam hidup aku..hehe..amacam?ada gaya untuk jadi iseri solehah x?hehehe...
anak bapak..biasanye haziq akan report kat umi dia "umi, tadi ada org lorat abah.."..tapi klu tgk jiq skg, org xlorat abah dah..orang akan lorat jiq..hehe..
so, aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua umat ISLAM di muka bumi ni...

2 comments:

Anonymous said...

ensem nye suami n anak bujang i...

Ayu Zuraida said...

yela..sape lg nk puji klu bukn u..hahahaha..