Tuesday, July 21, 2009

kAwAn

sebut pasal kawan ni, mcm2 jenis kawn y aku ada.tapi mls la nk pertikaikan sbb aku sendiri pon bukn sempurna smpai nk pertikaikan org lain..tul x??masa aku keje..aku ada la kwn2 opis yang boleh dikatakan "KAWAN"..kawan yang aku maksudkan adalah kawan y ko boleh suka dan sedih bersama..bermakna ko bukn setakat kat opis jerk..dan ko bukn setakat sembang pasal keje sahaja..tapi lately aku rasa cam dh jarang dengan "KAWAN" yang aku mksudkan ni..dulu kitaorg lepas wktu keje slalu lepak sesama..kdg2 weekend pon kuar dan lepak sesama...g bercuti bersama..ada masalah pon sama2 cite dan slalu wt aktiviti sesama..tapi sekarang sume tu rasa cm dah xberlaku lagi..
bukan setakat bz dengan keje..pastu dorg masing2 ada urusan dengan family memasing..yang sorg tu plak dah start bukak bisnes..so, dia perlukan masa utk uruskan semuanye..nk jumpa client..booking barang..uruskan bisnes..sume dia kene wat..xpalah..kepada kawan aku yang sorg tu..aku harap ko berjaya dlm bidang y ko baru ceburi ni..tapi ko kene ingt...setiap bnde y kita ceburi, sume terdedah dengan risiko..ko kene ati2 dengan org disekeliling ko..
yang sorang lagi ni asik sakit2 je sejak akhir2 ni..aku pon xpasti la sebab apa..baru2 ni slalu sakit dada..pastu batuk pon dh lama masih lum hilang..dah banyak kali refer pakar pon mcm xdapat kesan sakit pe..aku syak sbb kuat sgt rokok..tapi bila aku nasihatkan, ko mcm wat xdgr jerk..biasala..org yang isap rokok ni, bila ada org yang nasihtkn dia supaya kurgkn or bhenti rokok, dia akn anggap org y nasihtkn tu menyibuk dlm hal hidup dia jerk..tu y aku rasa la..tapi dorg xtau y kita nasihat ni sbb sayg..kang klu diam kang nmpk cm xamik kisah plak.aku bukn pksa ko bnti pon..cuma mintak kurgkn jerk..untuk kesihatan ko jugak..duit ko pon leh jimat..aku bukn dapat papepon..
yang sorg ni budak lagi..xdela budk sgt pon..muda 2 tahun jerk dari aku..tapi duk dengan family..so sush skit la nk kuar enjoy2 ni..aik??aku enjoy ke?maksud aku tu kuar lepak2 la..bukan pegi berkinje2 mcm org y xberapa nk betul tu..hahahaha..xpelah, dia muda lagik..mmg patut fmily dia wt cmtu..klu x nnt makin liar lak dia..
aku xtau la apa akan jadi pada hubungan persahabatan kitaorg satu hari nnt..makin ari aku rasa kitaorg makin jauh..aku rindu suasana yang dulu..wktu aku tgh bingung dengan masalah2 yang menimpa aku, dorg la yang banyak melupakan aku tntang masalah yang aku hadapai..dorg jugak la y banyak bagi semgt kat aku..dan dorg jugak la y slalu ngusik aku..dorg xsuka aku ngajuk tapi dorg usik smpai aku ngajuk..hm..tersenyum sorg2 aku bila teringat sume tu..
korang...ayu rindu korang..:'(

No comments: