Wednesday, July 29, 2009

Alhamdulillah..

Keadaaan yang kurang mengizinkan aku sejak kebelakangan ni betul2 membuatkan aku hilang tumpuan terhadap kerja dan aktiviti harian..kesakitan yang aku rasa seolah2 susah untuk aku tafsirkan..korang bayangkan klu korang rasa sakit bila nk tarik nafas..aduh,seksanya..
Bila depan doktor pon aku xtau nk cite cmne..aku rasa sesak nafas sebab aku susah nk bernafas..aku jadi susah nk bernafas sbb bila aku bernafas, aku rasa sakit..kesan ubat yang doc bg tu aku rasa terlalu kuat kesannye..tapi kerana ubat tu jugak aku bleh tido dengan lena.Alhamdulillah...dan kini aku rasa semakin pulih walaupon kdg2 aku terasa kesakitan tu dtg secara tiba2..tapi masih lagi bleh dikawal..
aku harap aku akan pulih sepenuhnya dan aku xkan sakit lagi di lain hari..

Sunday, July 26, 2009

boring

Ntah pape la aku ni..gbr kaki n kasut pon bleh jadi bahan untuk snap gbr..korg jgn salh angp lak..bgr ni sebenarnye xde motif pon..xde pon niat nk menayang kasut ke..jeans ke..tidak terlintas sama sekali..ni adalah tahap dimana aku sedang dilanda boring yang tahap cipan.xtau dh nk snap gbr apa..kang klu aku snap gbr org, silp2 aribuln xpasal2 aku kene belasah..nk amik muka sendiri byk2 nnt org kata syok sendiri lak..last2 gbr kaki pon leh pakai..hahaha...
santai..
melegakan ketegangan..


hahaha..layan..

KLIUC

Cmne tetiba aku leh ada kat sini lak kan..?nk kata aku smbung blaja, lum lagik..nak kata g jumpa kawan..ada ke kawan aku y balja kat sini??hahaha...
kisahnye aku dan seorg lagi kawn aku g mkn kat sini jumaat minggu lepas..ntah cmne tetiba je dia bawk aku dtg mkn kat sini..maknan biasa2 je..makn pon kat dia punye cafe..korg sendiri mklum jelah kan tmpat student cmne..aku pon pening nk pilih makanan sbb ramai sangat manusia..pastu mcm2 jenis org pon ada..last2 mkn nasi aym jerk..nasi aym dia xmenarik..so, aku xamik la gbr nasinye..gbr ni pon jadik la ye..


MOTOR

Aku ni mmg sejak kecik lagi dah minat motor..smpai aku amik lesen moto pon kakak2 aku xtau..hehe..punye aku ni giler moto, smpai pernah terpikir nk beli motor sendiri time sek dulu..tapi alhamdulillah sebab start form1 aku dah ada moto sendiri..tapi arwah bapak aku yang belikan la..hehe..dan aku dah belajar bawak macm2 jenis moto..cuma motor2 yang berkuasa besar je aku lum bawak..yela..sape yang nk bg aku bawak moto2 cenggini kan?hehe..xdapat bawak, dapat tgk pon jadik la..gambar kat bawah ni dua2 BMW punye moto.


Teknologi?

Nak bercakap tentang teknologi sesebuah kereta ni aku bukn la mahir sangat..tapi aku agak hairan la kenapa BMW 3series yang baru ni macam kelam kabut skit keluaran dia..dlm 3series tu ada plak jenis2nye..tapi kenapa dia keluarkan model yang hampir sama pada masa yang sama tapi perubahan pada lmpu?sebenarnye aku minat sesangt tgk lmpu 3series(325i) Sports ni..
Nak cakap banyak2 pon takut tersilap fakta lak nnt..jom tgk gmbr jelah..
nampak mewah..
garang..

Jiq @ Jusco

ni waktu aku teman kakak aku nk g cari barang..pastu si haziq ni pon ikut sama..korg tau2 jelah haziq ni pantang nmpak mainan..mula dia pk yang mana dia nak..aduh..nasib baik mamalong dia ada..atleast ada gak org yang nk layan dia main bnde2 alah ni..klu aku, jgn harap la..hehehe...dah..korg layan gmbr jelah..


mamalong tgh bg intro how to drive..
driver bas jepun..
kete bomba pon dia drive gek..
dengan gaya skali..haha..
jgn cita2nye nk jadi driver dah la ye..

INTRO

Kenapa tajuk aku cmtu erk..?hehe..saja je nk inform kat korg..aku g tgk wayg dgn mber aku kat jusco bukit tinggi,Klang..pastu masa otw nk balik tu tetiba je terpandang kedai muzik ni..peh..aku pon apa lagi..dengan wajah yang selambar dan tanpa segan silu terus meminta kawnku untuk snapkn gbr aku kat bnde alah y aku suka ni..hahaha..nasib la kawn aku tu dpt kwn cm aku..hahaha..aku snap ni saje nk jadikn kenangn..mana la tau kot2 dh tua sok ada gek kenangan masa muda..hahaha..

Dewan Persidangan

Camne aku leh ada kat dewan persidangan ni plak kan? Alkisahnye aku kene wakilkn diri sebagai wakil dari company aku untuk dengar taklimat tender..sebelum ni aku xpernah terlibat pon dgn aktiviti2 cmni..nak xnak,aku kene g jugak sbb dah alang2 aku ada kat putrajaya ni.dewan ni plak terletak kat POJ.so, aku pegi jelah..sampai sana punye la aku ni sorg2 xde mber pastu terkial2 je rasanya..pastu aku tgk ada la sorg minah ni macm tgh cari kawan jugak..aku pon apa lagi..hehehe..kitaorg pon jadi kawn kat situ..
Yang aku xbleh tahannye adalah minah ni pon lebih kurag cm aku jugak perangai.asyik nk snap gbr je kejenye..tapi baik aku skit la..aku amik gbr time org lum bagi taklimat..tapi minah ni main belasah je..org tgh bagi taklimat ke..dah bagi ke..sume dia snap gbr..rupa2nye ada lagi org y lebih teruk dari aku..hahaha..
ni kat pintu masuk dia.
org lum ramai yang datang

masa aku baru smpai..terus snap gbr..halobanye..hehehe..

Friday, July 24, 2009

Cover Album..??

Hujung minggu baru2 ni aku balik dari opis..terus kuar dengan kakak aku pastu balik tu dia nk belik barang lak kat jusco..aku pon singgah la..smbil melayan haziq..pastu tetiba aku npk group y aku minat ni...one nation emcees..mula2 tu aku tgk punye la ramai manusia nk bergambar kat atas pentas, aku mls nk sibuk2 kat situ..rimas rmai2 ni..
Aku amik gbr ni pon time dia dh turun pentas..tu pon ada gak y duk potg q aku..hahaha..hangin gak la kejap..pastu xpelah..dah selesai bergambar..dan dah siap2 beli barang, aku dan haziq pon menuju ke kereta smbil memasukkn barang ke dlm keretaku..pastu tetiba aku dgr seorg lelaki menyebut 'liverpool..liverpool..'..aku tau la mmg org ngate kat aku sbb masa tu aku pakai baju liverpool..hahaha..bila aku menoleh, ku lihat kumpulan ni menuju ke keretaku..siap bersembang bagai dan terkejut aku bila si MIMI tu mintak no phone aku..dia kata KALAU JADIK, dia nk la amik ank buahku yang comel dan bulat tu jadi cover album dia sbb dorg ada plan nk wat album yang bertemakan kompilasi kanak-kanak..lebih kurg cenggitu la klu xsilap aku..
bila dah ank buah nk glamor..mak buahnye pon mula la pasg angan.hehe..bukan apa..bila org tgk cover album tu lawa..bleh la kata.."anak buah aku tu.."hehe..dapat la glamor sposen..tapi ni hnyelah perancangan dorg jerk..kepastian?blum tentu..


Skyline GTR

Korang..ni bukan kete mainan tau..ni adalah kete yang direka sebijik mcm kete asal sume dalam skala yang lebih kecil..besarnye adalah besar skit je dari tapak tangan kita..harganye mencecah rm500..dan mungkin lebih..kene tgk jenis kete jugak la..harganye tu bleh byr kete kita tiap2 bulan tu erk ..hahaha..

suprise..

Apa motip aku letak gbr kat bawah ni?? Klu korg nk tau cite..ada la satu masa tu aku lik kmpung..pastu aku tgk ada papan tanda y mnunjukkn arah rumah pengantin ni..pastu pengantin pompuan lak sume nama ayu..aku lik kmpung utk kawin ke haper ni?wah..kira suprise la ni..hahaha..
AYU & AYIEN
AYU & DIN
mana satu aku nk pilih ni erk..?hahahaha..


Thursday, July 23, 2009

Island RED Cafe

korang pernah dengar nama cafe ni x?ha..nk dijadikan cite..aku ni slalu keje smpai tgh mlm..pastu tgh2 wat keje tetiba opis mate aku ni ajk g mkn..msa tu dh kira lewt jugk kot..kira2 wktu tgh menjejak ke tgh mlm la..biasanye kitaorg lepak mamak kat bawah depan opis aku tu je..tapi agknye kwn aku ni dh muak dgn masakan mamak, dia nk tukar selera..dia ajk aku ke cafe ni..kedai ni pon bawah opis aku je..aku ni xkisah lepak memana pon sbb perut aku dah kenyang..mana xkenyang..sebelum g opis, aku dah belasah sepinggan penuh nasi lauk asam pedas..klu aku masih kata xkenyang lagi, mmg xtau nk ckp pe la kan..hahaha..
kedai ni boleh dikatakan ok la jugak sbb mkanannye xde la mahal sgt dan satu permulaan yang bagus la untuk orang melayu..yela..klu kita tgk org slalu lepak kat mamak je kan..so klu dia wat kedai yang ada style cmni..ada la jugak org nk lepak..tmbh lak makanannye pon xde la mahal..sesuai untuk sesape je nk lepak..
disebabkan nama cafe ni ada perkataan 'RED'..aku nk wat iklan la kot2 ada geng2 GBM nk wt mkn2 ke..kedai ni sesuai kot..kedai dia berasaskan warna hitam n merah..aku xsempat nk snap gbr kedai bagi..dah la wktu mlm, ramai org lepak lak..tmbh2 kawn aku tu jns org y xsuka bergambar..nnt xpasal2 lak dia kutuk aku..so, untuk mngelakkan dikutuk,aku xamik la gbr2 y berbagai..korg lyn gbr bawh ni dh ler..
ni la cafenye..
aku mkn roti bakar jerk

kwn aku punye dinner menu..

Tuesday, July 21, 2009

i.k.l.a.n

AKu ada nk iklankan kat korg..kwn aku ni ada bisnes wat kad kawin ke..bisnes kad ke..paper bag ke..nak wat baju untuk cmpany ke..atau apa2 je yang korg rasa bnde tu berkaitan dengan printing..korg leh la tempah dgn mber aku ni..dgn dia hrga bleh runding..dan dia ada mcm2 pakej..tapi aku xde plak contoh pakej dia nk tunjuk kat korang..
tapi klu korg betul2 berminat, korg leh bgtau aku..nnt aku leh bg dia punye cntact no n korg leh berurusan terus dengan dia..aku bukn dpat papepon..just nk tolg kawn je..gbr kat bawh ni contoh je ye..ni je y aku ada nk tunjuk contoh kat korg..tapi kertas dia mmg puas ati..dia xpakai kertas cikai punye..tapi klu korg nk murah dan xkisah kertas dia cmne..pon dia leh wat jugak..untuk selanjutnye aku xtau..korg leh berhubung dgn dia jimat berminat..


Wanita Yang Kau Pilih

Malam selalu panjang
Di waktu aku merindukanmu
Kau bisa menjaga aku
Hingga diriku merasa teduh

Aku seperti kamu
Menginginkan dan memerlukanmu
Karena kita tak mampu
Selalu pergi menjauh

Kau jadikan aku ini
Wanita yang kau pilih
Untuk jadi kekasihmu
Dan kau pun tlah aku minta
Setia sepertiku
Hingga waktunya tiba

Aku percaya penuh
Kau kan buatku bahagia
Karna cinta tercipta
Datangnya dari dalam hatiku

Kau jadikan aku ini
Wanita yang kau pilih
Untuk jadi kekasihmu
Dan kau pun tlah aku minta
Setia sepertiku

PERKARA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG TELEFON BIMBIT

Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda lakukan,antaranya : -
1) NOMBOR KECEMASAN - Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon adalah 112.Jika anda dalam kecemasan dan berada dikawasan tiada liputan untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan, cuba dail nombor kecemasan 112.Ia boleh digunakan walaupun di kawasan yang tiada liputan dan lebih menarik lagi,ia boleh terus didail walaupun papan kekunci telefon bimbit anda dikunci ( Keypad lock ).
2) KERETA TERKUNCI - Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan risau,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya, cuba anda hubungi seseorang yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan punat ' ON ' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci lagi,malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari tempat kereta anda berada. Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya. Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini..Kaedah ini memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.
3) KUASA BATERI TERSEMBUNYI - Mungkin ramai tidak tahu,telefon bimbit yang telah kehabisan bateri masih boleh digunakan dalam keadaan kecemasan kerana ia mempunyai fungsi untuk menyimpan bateri tambahan.Bayangkan jika bateri telefon bimbit anda sudah terlalu lemah atau mati sedangkan anda perlu melakukan panggilan penting atau berada dalam kecemasan.Telefon bimbit jenis Nokia didatangkan dengan bateri simpanan.Untuk mengatifkannya, tekan kekunci ' *3370# ' . Telefon bimbit anda akan berjaya dihidupkan semula dan skrin telefon akan memberitahu telefon tentang penambahan kuasa bateri sebanyak 50 peratus.Kuasa tambahan ini juga akan dicas semula bila anda mengecas telefon bimbit anda .
4) TELEFON KENA CURI - Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri.Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda,sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin.Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit.Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat.Bila telefon bimbit anda dicuri,anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut.Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar,dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut.Jadi, walaupun ia di curi,namun sekurang-kurangnya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya.

Call Me

When you feel like crying....call me. ! . ! . !
I don't promise that I will make you laugh,
but I can cry with you.
If one day you want torun away don't be afraid to call me.
I don't promise to ask you to stop......
but I can run with you.
If one day you don't want to listen to anyone.....call me.
I promise to be there for youbut also promise to remain quiet.
But one day if you call......
and there is no answer.....
come fast to see me.
Perhaps I need you..
You always be in my life, even if I am not in your life.
Cause you're in my memory…

kAwAn

sebut pasal kawan ni, mcm2 jenis kawn y aku ada.tapi mls la nk pertikaikan sbb aku sendiri pon bukn sempurna smpai nk pertikaikan org lain..tul x??masa aku keje..aku ada la kwn2 opis yang boleh dikatakan "KAWAN"..kawan yang aku maksudkan adalah kawan y ko boleh suka dan sedih bersama..bermakna ko bukn setakat kat opis jerk..dan ko bukn setakat sembang pasal keje sahaja..tapi lately aku rasa cam dh jarang dengan "KAWAN" yang aku mksudkan ni..dulu kitaorg lepas wktu keje slalu lepak sesama..kdg2 weekend pon kuar dan lepak sesama...g bercuti bersama..ada masalah pon sama2 cite dan slalu wt aktiviti sesama..tapi sekarang sume tu rasa cm dah xberlaku lagi..
bukan setakat bz dengan keje..pastu dorg masing2 ada urusan dengan family memasing..yang sorg tu plak dah start bukak bisnes..so, dia perlukan masa utk uruskan semuanye..nk jumpa client..booking barang..uruskan bisnes..sume dia kene wat..xpalah..kepada kawan aku yang sorg tu..aku harap ko berjaya dlm bidang y ko baru ceburi ni..tapi ko kene ingt...setiap bnde y kita ceburi, sume terdedah dengan risiko..ko kene ati2 dengan org disekeliling ko..
yang sorang lagi ni asik sakit2 je sejak akhir2 ni..aku pon xpasti la sebab apa..baru2 ni slalu sakit dada..pastu batuk pon dh lama masih lum hilang..dah banyak kali refer pakar pon mcm xdapat kesan sakit pe..aku syak sbb kuat sgt rokok..tapi bila aku nasihatkan, ko mcm wat xdgr jerk..biasala..org yang isap rokok ni, bila ada org yang nasihtkn dia supaya kurgkn or bhenti rokok, dia akn anggap org y nasihtkn tu menyibuk dlm hal hidup dia jerk..tu y aku rasa la..tapi dorg xtau y kita nasihat ni sbb sayg..kang klu diam kang nmpk cm xamik kisah plak.aku bukn pksa ko bnti pon..cuma mintak kurgkn jerk..untuk kesihatan ko jugak..duit ko pon leh jimat..aku bukn dapat papepon..
yang sorg ni budak lagi..xdela budk sgt pon..muda 2 tahun jerk dari aku..tapi duk dengan family..so sush skit la nk kuar enjoy2 ni..aik??aku enjoy ke?maksud aku tu kuar lepak2 la..bukan pegi berkinje2 mcm org y xberapa nk betul tu..hahahaha..xpelah, dia muda lagik..mmg patut fmily dia wt cmtu..klu x nnt makin liar lak dia..
aku xtau la apa akan jadi pada hubungan persahabatan kitaorg satu hari nnt..makin ari aku rasa kitaorg makin jauh..aku rindu suasana yang dulu..wktu aku tgh bingung dengan masalah2 yang menimpa aku, dorg la yang banyak melupakan aku tntang masalah yang aku hadapai..dorg jugak la y banyak bagi semgt kat aku..dan dorg jugak la y slalu ngusik aku..dorg xsuka aku ngajuk tapi dorg usik smpai aku ngajuk..hm..tersenyum sorg2 aku bila teringat sume tu..
korang...ayu rindu korang..:'(

MALAS

hm..minggu ni rasa cm kurang bersemangt je..biasanye ari senin la aku semangt nk wat pape tapi minggu ni cm pelik skit..aku rasa cam mls je bila nk wat sesuatu..nk drive pon rasa mls..nape leh jadi cmtu erk..?hm..mungkin sbb letih aku y kurg tido tu lum habis lagi agknye..
dalam pikiran aku pon aku xtau tgh pk apa..kdg2 aku tgh wat keje pon aku xleh nk fokus pada keje sbb tgh pk kan sesuatu..tapi aku sendiri pon xpasti ntah perkara pe ya aku pk..klu bnde ni berlarutan, aku rasa mesti banyak bnde yang akan tergendala nnt.harap2 bnde ni xkan berlarutan la sampai minggu depan.aku xselesa la hidup cmni.rasa cam serba xkene je bnde y aku buat..

Monday, July 20, 2009

PUTRAJAYA

aku ni ari2 duk ulang alik ke putrajaya..dh macam opis kat cni plak..alkisahnye masa hujung minggu awal jun baru2 ni..MR. A aku ni ada dtg n aku xtau nk bawak g mana..almaklum la..klu dlm kl ni biasanye aku la y kene jadi driver..pastu pusing punye pusing..aku bawak dia g putrajaya..keje kat putrajaya, dating pon kat putrajaya jugak ke?hahahaha..

pastu dh smpai sana bukn aku suka duk berjalan kat tgh2 panas..korg pon tau kan putrajaya tu cmne rupa cuacanye klu tghari kan..tapi klu dah sayang punye pasal..aku kuar jugak la dari kete nk bergambar bagai..hahaha..malas la nk cite panjang pasal putrajaya ni..korg layan gambo dh la ye..


ha..ni nama dia mike..baru pindah kat zoo malaysia.
wah..untuk peminat2 i..hahahaha..

MERDEKA!!!...

panas woo..



Sunday, July 19, 2009

kenapa..??

klu korang tgk..dulu aku dah sedia dengan blog aku dengan nama piayuco..tapi napa tetiba je aku tukar blog dengan tukar nama bagai kan??hahaha..pnjg citenye..tapi yang pastinye, aku saje nk ubah angin dengan buat blog baru ni..dan aku akn cuba hapdet cite2 terbaru dlm blog ni..mklumlah..blog lama kan aku asik menyepi jerk..hehehe..so, korg layan jelah cite aku dlm blog baru ni..

T.e.r.i.m.a K.a.s.i.h

Klu korang tgk bnde yang berbungkus kat atas ni..tentu korg dah tau isinye kan..dan bila korg tgk siap ada riben lagik, mesti korg dh dapt agk bnde ni adalah satu hadiah kan..dan korg tgk lak tajuk entri aku ni adalah 'terima kasih'..dah konfm2 la korg tau bnde ni orang yang bagi kan..hehe..
Aku nk ucapkan jutaan terima kasih kepada seorang insan yang bergelar 'sahabat' yang telah menghadiahkan aku hadiah yang sememangnye dah lama aku idamkan..aku dh lama nk beli bnde alah ni sebenarnye tapi blum ada kesepatan dan memandangkan hrganye y aku tgk, agaklah tidak berbalai aku beli dgn diri aku yang lgsg xde kemahiran nk menggunakan bnde ni..so, aku pun lengah2kan dulu kepentingan bnde ni dlm hidup aku..
Aku ada jugak nk masuk kelas utk blaja menggunakan bnde ni tapi atas nasihat dari seorg kawn aku, dia kata xpyh sush masuk kelas..blaja je dulu dari org y pandai dan klu leh..try petik sendiri.aku pon dgr jelah..aku tunggu punye tunggu nk suh kawn aku jar, asik ada je hal dia y lum setel dan mnyebabkan dia masih blum ada kesempatan nk ajar aku..
lepas satu, satu perkara yang membuatkan aku terbatas untk beli bnde alah ni.tapi setelah sekian alama aku mengidamkannye, akhirnye aku berjaya memperolehinya daripada org yang memahami minat aku terhadap bnde ni..thanx again my pren..
Aku menghargainye dan aku akan menjaga bnde ni sebaik mungkin.

Kembali Dengan Nafas Baru..

Permulaan nafas baru dengan mencipta satu blog. sama-sama kita terokai selepas ni..